Rough Shooting igen!

Jaha, då har vi jagat fågel igen! Rapphöns stod på schemat och idag hade jag hundarna med mig och det kändes bra!
På förmiddagen gick vi som hundförare till fyra skyttar och efter lunch jagade vi själva! :-)

Skönt att jaga med vänner! Det var inte så uppstyltat, vi gick lite som det föll oss in och idag kändes skyttet SÅ bra!

Har varit inne en hel del på att byta bössa men nu får det vänta ett tag till.
Äger en Beretta UL som jag tycker mycket om men rekylen är väl inte riktigt att leka med. Inte för att jag direkt känner den när jag skjuter men på bana och efter ett antal lerduvor och kanske 50 skott börjar nacken och huvudet att värka, det blir liksom hjärnskakning ultra light där också.
Om jag vilar en stund så går det bra att skjuta igen men efter en heldagsövning är skallen rätt bankad, om man nu kan uttrycka det så.

En av de kvinnliga jägarna som var med på förmiddagen gick med en tjuga. En så´n vill jag också ha!! Men ammunitionen är dyr och förvirrade Madde glömmer inte så sällan att ta med hagelpatroner och att låna kaliber 20-patroner är inte det lättaste.

Så det får väl bli en tolva igen... kan bara inte bestämma mig för vad.

Innnan jag hade min nuvarande Beretta hade jag en Mirokou. Aj vad jag saknar den idag. Varför skulle jag sälja den...?
Har dock avtalat med maken att vi ska åka in till Svante Nilsson i Uppsala och idiottesta allt de har så fort det blir lite tid över, när det nu blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0